Sunday 13 November 2011

Susu mula menitik sambil menunggu anak angkatnya lahir

Terus terang, entry ini saya petik dari blog sahabat baik (sebenarnya Upline saya) saya, Puan Norita...

Selepas 6 tahun menunggu tetapi masih belum ada rezeki melahirkan anak, maka beliau dan suami bernekad nak ambil anak angkat. Hebatnya wanita ini, beliau mempunyai jiwa keibuan yang sangat kuat. Beliau berniat hendak menyusukan anak angkatnya.

Beliau meminta konsulatasi dari saya dan vitamin yang bagus untuk membanyakkan susu. Saya terangkan konsep asas penyusuan agar beliau tidak salah faham. Saya terangkan seperti selalu yang kongsikan, vitamin tak banyakkan susu cuma ia bantu ibu sihat dan bertenaga dan mempercepatkan penghasilan susu dengan lebih baik apabila si ibu kerap memerah.

Dalam kita usaha, jangan lupa mengharap pada kasih Al Khaliq kerana DIA sebaik-baik pemberi. Saya mengingatkan beliau agar terus berdoa dan berzikir pada ALLAH.

Alhamdulillah selepas 3 minggu lebih, susunya dah mula menitik dan menampakkan hasil. Ini dinamakan induce lactation. Beliau amalkan vitamin lengkap untuk penyusuan.

Hebatnya jiwa wanita ini kan? Beliau berusaha nak menyusukan anak walau anak angkat.

Hakikatnya duit boleh kita cari....tapi kepuasan adalah yang paling hebat.

Maka, jika anda adalah seorang ibu yang pernah melahirkan dan mahu menyambung semula penyusuan atau nama lain proses relaktasi, saya mengalu-alukannya.

Saya akan berikan panduan, apakah yang perlu dilakukan dan produk lengkap yang perlu diambil. Paling utama ialah tanya hati. Jika hati mahu, semua jadi.

Jika anda sedang hamil dan sedang menunggu kelahiran anak tersayang, mulakan hari ini dengan menjaga taraf kesihatan dengan pengambilan makanan yang berkhasiat dan vitamin yang penting. Ia membantu apabila anda melahirkan dan ingin menyusukan si kecil anda!

credit

Boleh email kepada saya di juliemauryn@yahoo.com atau PM saya di Facebook...


Salam sayang dari Heatlhy by Nature..

No comments:

Post a Comment