Thursday 23 February 2012

CERITA HOT: OMEGA BOLEH MEMBANTU MENGURANGKAN BERAT BADAN?

 Beberapa hari lepas cerita ini memang HOT HOT HOT, dikalangan kumpulan Euphoria ni.. Seorang Ibu telah mencuba Omegaguard untuk mengurangkan berat badan. Ini katanya....

"Alhamdulillah, saya dah dapat bentuk badan spt before. Sangat happy la kak! Omega tu rasanya lagi bagus dari Lecithin. Berbaloi la walau mahal tapi result dia superb! Lecithin slow pada saya. Nasib akak suggest omega dan herblax...memang cepat la slim! Suka!!!! Saya kurangkan lecitin cuma maintan alfalfa mcm akak ajarkan. Anyway! Thank you so much akak! Saya na order lg dua botol omega tau! Suami pulak nak!" 
(Credit to Norita)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Selepas itu, Up line saya (Norita), yang memang tengah nak kuruskan badan tu cubalah teknik baru ini... Ini katanya...


Sebelum ini, masa berat dan bentuk badan saya berubah, saya memang fokus nak kurus dengan Lecithin selain Alfalfa sebab satu sebagai pembakar lemak dan satu yang perlu angkut keluar lemak iaitu serat.

Saya cuba amalkan Omega 3 bj sehari as customer saya buat. Dia makan Omega 3 biji sehari pagi atau tengahari. Omega tak digalakan amik malam, kalau kurang air boleh buat kita demam.
Pengambilan perlukan alfalfa atau buah 2-3 potong sehari. Alfalfa hanya 1-2 biji sahaja. Banyak alfalfa akan perlu banyak air atau kita akan sembelit.

Herb Lax amik hujung minggu sahaja, iaitu sabtu malam ahad. Amik 4-5 biji. Kalau badan besar 5 bj. Bagus amik sebelum tidur sebab Herb Lax bertindak selama 6 jam dan kalau kurang air, perut memulas mcm nak terbalik.
Apa yang boleh saya kongsikan bila saya mula fokus dengan Omega....

Hari pertama saya amik 3 biji selepas lunch....sepanjang petang sehingga malam saya merasa sangat dahaga , hanya ALLAH sahaja yang tahu. Saya tak de rasa lapar tetapi saya rasa sangat dahaga. Air botol 1.5Liter peneman ke mana saya pergi. Dah minum 3 botol, tekak masih dahaga. Malam pun sama. Hmm  memang pelik. Hari pertama lupa makan buah....so tak best ke toilet.

Hari kedua, saya cuba makan pagi pula, unik, sebab tengari saya cuma makan nasi 3 suap dah rasa kenyang tapi saya rasa sangat dahaga. So saya banyak minum air. Saya bancuh ESP, Meal Shake dan PD supaya saya lebih kenyang pada waktu tengahari. Malam memang tak berapa makan sebab dah kenyang dengan air.

Hari ketiga, makan waktu pagi juga dan lebih kurang dengan hari sebelum ini. So saya dapati saya perlukan buah yang banyak supaya tak mudah sembelit ke tandas nanti. Apa yang best, perut senang kenyang.

Berbanding saya amik lecithin dulu, saya mudah rasa lapar bila lambat makan. Mungkin sebab ia bakar lemak jadi badan perlu kalori untuk menggantikan yang telah dibakar. Beza amik Omega, mungkin sebab pengambilan 3 biji sehari buat badan panas, tekak juga beri signal dahaga agar minum lebih air. Bila kenyang air, kita tak berapa nak makan.

Namun saya masih amalkan lecithin sebab ia bagus untuk elakkan bloated....kembung perut atau senak.

Mungkin ada sesetengah orang boleh kurus sebab senam setiap hari dan amalkan cara hidup sihat terutama mereka yang mempunyai metabolisme yang sangat tinggi, tapi bagi saya, saya tetap perlukan ejen pembakar lemak ini iaitu Omega dan Lecithin. Bagi yang serius nak slim, sila dapatkan allfalfa dan herb lax untuk proses detox yang best!

Namun apa pun perlu ingat, nak kurus, slim TAK BOLEH hanya bergantung pada supplement semata-mata , kita perlu amalkan cara hidup yang sihat, makanan yang sihat, serat yang banyak serta air yang mencukupi barulah semuanya seimbang.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------


Hmmmmmmmmmmmmmmmm......... Saya tidak yakin sebenarnya.. Apalagi saya googlelah, 'OMEGA TO LOSE WEIGHT'... Ini yang saya baca....

 Fish oil supplements may help overweight people and people with high blood pressure to lose weight, according to the National Institutes of Health. Omega-3 fatty acids or polyunsaturated fatty acids, are found in fish oil. They are considered essential to your diet because your body can't make them.
---------------------------------------------------------------------------

3 more ways Omega-3 fats help you lose weight is…
  1. Omega-3 fats help you control your hunger by stabilizing your blood sugar levels and…
  2. An Australian study showed that when people took Omega-3 fats while on an exercise program burned more fat than people who Only Exercised (without taking Omega-3 fats) and people who exercised & took other types of fat and…
  3. Studies done in Japan & The Czech republic suggest that Omega-3 fats prevent the creation of ugly body fat and these same studies suggested Omega-3 fats promote more fat burning. 
Source:Link
 -----------------------------------------------------------------------

Dalam artikel BURN THE FAT, BUILD THE MUSCLE (saya member tau..) pun ada menerangkan kepentingan untuk mengambil omega untuk membakar lemak..


The two EFA’s are
Omega 6 - (linoleic acid or LA)
Omega 3 – (alpha linolenic or LNA)
Most people don’t get enough EFA’s. People who intentionally restrict fat to very
low levels are often borderline deficient. Although a true clinical EFA deficiency is rare,
a very low fat diet is clearly not going to give you optimal amounts of these beneficial
good fats

The amazing benefits of good fats (EFA’s)
Most people aren’t getting optimal amounts of Omega 3 essential fatty acids. The classic symptom of EFA deficiency is dry, flaky skin. Omega 3’s can be provided by food or with an EFA supplement. Smooth, velvety skin is just one of many benefits of EFA’s.
There are at least eleven important function of EFA’s in your diet:
  •  EFA’s improve insulin sensitivity 
  •  EFA’s are required for absorption of fat soluble vitamins 
  •  EFA’s are essential for joint health 
  •  EFA’s are required for energy production 
  •  EFA’s are required for Oxygen transfer 
  •  EFA’s maintain cell membrane integrity 
  •  EFA’s suppress cortisol production 
  •  EFA’s improve skin texture (dry skin is a classic symptom of EFA deficiency) 
  •  EFA’s are growth promoting 
  •  EFA’s increase metabolic rate EFA’s help burn fat


Artikel ini mencadangkan pemakanan 30% Karbohidrat, 30% Protin dan 10% EFA untuk diet harian..



NAH..... Terbukti sudah... Sayang betul saya tidak dapat cuba sebab saya masih lagi menyusukan anak... Tapi kalau anda ingin mencuba.. Apa salahnya... Gabungkan OmegaGuard dengan Alfalfa dan Herblax  (jangan lupa senaman dan makanan sihat) untuk pembuangan lemak dari badan kita....


Nak lebih info lagi, hubungi saya:-

EMAIL:   juliemauryn@yahoo.com
SMS:      0122395501
atau Add saya di facebook: JULIE MAURYN GUMPIL (PM saya ok)
Salam Sayang dari Heathy by NAture...
**These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

No comments:

Post a Comment