Friday 29 June 2012

KESUBURAN ANTARA ASPEK UTAMA UNTUK MENDAPAT CAHAYA MATA

Hello...
Saya ada beberapa kawan yang ingin sangat mendapat cahaya mata. Sudah bertahun-tahun mencuba namun belum ada rezeki... Apabila mereka berjumpa doktor beberapa sebab yang sering kedengaran adalah kesuburan atau ketidakstabilan hormon.

Saya cuba baca info berkenaan perkara ini termasuklah jenis vitamin yang sesuai. Namun apa yang saya baca bukan sekadar vitamin yang boleh membantu dalam vitamin ini. Banyak perkara yang perlu ditikberatkan. Pasangan suami isteri perlu bersama-sama menjaga diet, amalkan bersenam, kurangkan caffein dan alkohol, kurangkan tekanan dan stress dan lain-lain lagi.



Namun dari segi vitamin, jika ada yang bertanya bagaimana nak menigkatkan kesuburan, saya akan cadangkan pengambilan vitamin asas  seperti multivitamin, b, c dan protein. Namun adalah baik jika dapat menambah zinc, selenium dan Vitamin E (khasnya kaum lelaki)...

Kenapa?  kerana:-

Zinc (15 – 30mg/day) - penting untuk maintain pengeluaran testosterone pada lelaki. Juga boleh mempenggaruhi 'sperm count and motility'. Pada wanita, membantu tubuh badan dalam pengunaan estrogen and progesterone yang lebih effektif.

 Selenium (55 – 100mcg/day) - Antioksidan yang membantu melindungi tubuh badan dari radikal bebas. Juga dapat mengurangkan 'birth defects', meningkatkan 'sprem count' bagi lelaki yang bermasalah.

Vitamin E (15mg/day) - Salah satu vitamin yang disertakan apabila menjalani program kesuburan 'Vitro Fertilization'. Juga sebagai antioksidan.

Saya ingin share sedikit info dalam pengambilan Vitamin E. Vitamin E akan diserap dengan lebih efektif dengan adanya kehadiran Selenium. Selain dari itu, kedua-dua vitamin ini akan saling mempertingkatkan fungsinya apabila dimakan bersama.

Apa-apa pun saya nyatakan semula, vitamin hanyalah salah satu usaha dalam mendapatkan zuriat. Bukan dengan memakan vitamin akan gerentikan seseorang itu boleh mengandung, namun saya hanya berkongsi atas pembacaan saya. Manalah tau ia dapat membantu...

Jika anda berminat untuk dapatkan vitamin E yang lengkap dengan Selenium... PM saya.. Ambil peluang Harga Offer yang masih ada ok...



Boleh hubungi saya dengan berbagai cara:-


EMAIL: juliemauryn@yahoo.com
SMS: 0122395501
Add saya di facebook: JULIE MAURYN GUMPIL  
Atau like kat Fan Page:  HEALTHY BY NATURE


Salam Sayang dari Heathy by Nature...

**These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


No comments:

Post a Comment