Monday 23 July 2012

BOLEH MAKAN SHAKLEE DAN VITAMIN JENAMA LAIN? KETAHUI PERBEZAAN SHAKLEE...

Good Morning.. Adalah perkara biasa apabila seseorang ingin membeli sesuatu mesti akan bertanya beberapa soalan kan? Sepanjang saya berbiznes Shaklee ni memang ramai yang bertanya berbagai jenis soalan sebelum membeli... Ini adalah salah satu yang contoh soalan lazim...



Saya dah ada vitamin C dan multivitamin dari jenama xxx. Saya cuma nak Vitamin B Complex dan Alfalfa sahaja untuk Set Penyusuan.

Dalam kes ini, memang boleh makan gabungan vitamin Shaklee dengan vitamin berjenama lain.. cuma perlu tahu cara-cara pemakanannya.. Saya tidak sama sekali melarang namun apa yang dirisaukan adalah kesan yang akan diperolehi....

Biar saya terangkan dulu perbezaan Vitamin Shaklee ni...

Produk Shaklee adalah 'SEMULAJADI' bukan sintetik. Maksud semulajadi disini adalah:-

Produk dihasilkan dengan pemprosesan yang seminima mungkin agar kepekatan nutrien adalah dalam keseimbangan yang seakan-akan hampir kepada keadaan ia ditemui dalam alam semulajadi. Ini bermaksud apabila kita makan produk Shaklee seperti Garlic Complex ia seakan-akan hampir sama dengan memakan garlic (bawang putih) hidup yang dijaga sejak penanamannya lagi.

Keberkesanan supplemen dari Shaklee pula telah terbukti dengan lebih 100 kertas kerja saintifik, 90 daripadanya disiarkan dalam jurnal ulasan,. Terdapat banyak ujian klinikal, penyelidikan dan pembangunan yang melibatkan pelaburan sehingga 300 juta USD untuk menghasilkan produk yang sentiasa berkesan. 

Sebab ini juga, produk Shaklee memastikan supplemen yang dihasilkan SENANG DISERAP oleh tubuh badan. Jika supplemen diserap oleh tubuh badan dengan efektif barulah nampak keberkesanannya.

Ok, berbalik kepada persoalan tadi, gabungan vitamin shaklee dengan vitamin lain.... Bukan saya nak kata tak boleh.. Bukan juga saya nak kata jenama lain tak bagus.. Semuanya baik untuk kesihatan.. Namun apa yang saya risaukan adalah keberkesanannya.. Apabila menggunakan jenama lain saya tidak dapat pastikan kadar penyerapan vitamin tersebut sebab saya tidak mengenali vitamin berjenama lain dengan lebih dekat...
Mungkin boleh berlaku dimana hasil yang diinginkan tidak dikecapi... 

Oleh sebab inilah saya galakkan, jika boleh, gunakan jenama vitamin yang sama (jenama shaklee la ya) terutamanya untuk Set-set khas yang disyorkan oleh kami...

Sekian sahaja untuk hari ini.. Semoga hari ini penuh kebahagiaan ya...


Untuk info lanjut, boleh hubungi saya dengan berbagai cara:-
EMAIL: juliemauryn@yahoo.com
SMS: 0122395501
Add saya di facebook: JULIE MAURYN GUMPIL  
Atau like kat Fan Page:  HEALTHY BY NATURE

**These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.





No comments:

Post a Comment