Friday 28 September 2012

ESP MASIH MENJADI MILK BOOSTER SAYA BIAR BABY DAH 2 TAHUN LEBIH

Hello.. Hari sabtu ni tidaklah saya mo cerita2 yang serius.... Jadi saya buat entry yang relax saja ya...

Malam-malam ni teringat cerita lama semasa saya mula2 makan supplement shaklee... Pada masa tu, memang tersangat seronoklah saya bila dapat hasil perahan hampir 50% dari hari-hari sebelumnya. Itupun baru 3 hari makan supplement... Breast terasa cepat sangat berat.. terpaksa pam sebelum tidur biarpun baby dah menyusu.. Masa tu usia anak saya lebih dari setahun..

Kini anak saya sudah berusia 2 tahun 3 bulan... Saya pun nak ajar baby 'ween off' sebab ingat-ingat nak hantar baby ke preschool tahun hadapan... Kini saya telah mula merasaii breast ni tak cepat penuh. Mungkin kerana baby saya pun bukannya nak menyusu sangat. Sebab manja je, nak menyusu sebelum tidur.. Kadang-kadang tu bila dah mula let down dia berhenti minum.. Pastu nak yang sebelah pulak... Supply pun berkurang..
Namun adakalanya baby memang nak minum terutamanya diwaktu subuh.. 

Dari segi supplement, saya masih lagi mengamalkan set 3M. Sebelum ni saya minum ESP 2 kali sehari. Pada pukul 10 pagi dan pada masa minum petang. Tapi dengan cara ni terasa betul pada waktu subuh tu kurang susu yang dihasil. Padahal masa tulah baby nak menyusu sangat.. 

Jadi saya tukarlah jadual minum ESP. Kini saya minum di waktu sarapan dan sebelum tidur.. Dengan pengambilan sebelum tidur, keesokkan harinya terasa breast tu berat. Sebab inilah saya sangat suka dengan ESP ni... Biar saya dah terima ijazah dalam penyusuan (he he) ia masih menjadi milk booster saya.

Amat2 bersyukur kerana sehingga kini masih diberi rezeki untuk menyusukan baby saya.. Saya tidak tahu apa akan berlaku sekiranya saya tidak mengenali Shaklee ni...

Jadi jika anda diluar sana, nak rasa apa yang telah saya rasaii ini.. Cubalah tambah ESP (sebaik-baiknya dengan set 3M ya) dalam diet harian anda.. Siapa tahu ia menjadi milk booster anda dan kalau dapat bonus seperti kulit muka jadi cantik dan gebu, bergembira dan senyum2 lah ya...

Ok hingga disini saja ya.. Selamat berhujung minggu dengan keluarga tersayang... Oh ya, ni rupa ESP saya...


 Salam Sayang Selalu....

Berminat dengan produk Shaklee? Contact saya ya.....

EMAIL: juliemauryn@yahoo.com
SMS: 0122395501
Add saya di facebook: JULIE MAURYN GUMPIL
Atau like kat Fan Page: HEALTHY BY NATURE


**These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

No comments:

Post a Comment