Tuesday 2 October 2012

BERAT BADAN BERKURANG HANYA DENGAN ESP??

Hello.. Susah sikit rasanya nak buat entry ni.. Saya ni sebenarnya percaya sangat dengan bersenam untuk menurunkan berat badan.. Tapi lepas baca 2 testimoni ni saya sendiri berfikir sekejap...

Dua testimoni ni menunjukkan penurunan berat badan sebanyak 3kg dalam sebulan dengan meminum ESP...
Ini testimoni mereka...





Itulah testimoninya. dari 51kg turun ke 48kg dalam sebulan.
Dan 63kg ke 57kg dalam masa 2 bulan.
Tanpa crash diet atau senaman berat....
Cara mereka minum ESP adalah 3 Kali sehari... Diwaktu pagi, pukul 4-5 ptg dan sebelum tidur... Makan nasi kurang sebab rasa kenyang lepas minum ESP tu... Jadi tiadalah terlebih makan...

Hmmmm... Lepas baca ni, saya sendiri nak cuba.. Saya bukanlah mempunyai berat badan yang berlebihan tapi perut aduii... memang ada bonjol lemaklah.. kaki pula... Nak cakap kena pakai girdle la kalau nak pakai bj yg sempit sikit.... Namun saja akan tambahkan senaman dalam rutin harian saya... dan pemakanan jaga juga.... OK saya sharekan tips-tips yang saya baca untuk turunkan berat badan ya....


TIPS-TIPS UNTUK TURUNKAN BERAT BADAN

1) Makan 5 kali sehari tapi pada sajian yang kecil.. Ini bermakna selain dari breakfast, lunch dan dinner, tambah 2 snek antara breakfast-lunch dan di waktu petang... Ini akan membuatkan metabolisma anda meningkat.

2) Jangan makan sambil tengok tv.. Ini akan membuat anda makan lebih dari sepatutnya... Ini termasuklah makanan ringan ya...

3) Timbang berat anda setiap hari. Ini akan membuatkan anda sedar jika terdapat sebarang pertambahan berat badan. Dan justeru itu, anda akan terus menjaga berat badan anda.

4) Jika anda terasa lapar atau teringin nak makan makanan ringan, alihkan fikiran dengan bercakap dengan kawan-kawan atau lain-lain lagi.

5) Pastikan anda cukup tidur.

6) Bersenamlah sekurang-kurangnya 3 kali sehari. Tips senaman: Senaman yang intensitinya tinggi dibuat selama 20 minint sehari membakar lebih banyak lemak.

7) Makan buah 2 kali sehari. Lebih baik pada masa snek. Agar snek anda senantiasa sihat  tanpa lemak.

8) Kurangkan nasi, banyakkan sayur. Elakkan makanan bergoreng, berlemak.. Erti kata lain makan sihat...

9) Elakkan minuman bergas, bergula dan alkohol

10) Sentiasa bayangkan diri anda kurus. Ini menjadi motivasi yang kuat.


INGAT AMALKAN MAKAN YANG SIHAT YA.....


Nak tengok apa itu ESP??? ini dia...

Jangan lepaskan peluang Promo dari Shaklee dibulan Oktober ini ya..... Jangan nanti kehabisan stok....... PM saya untuk info....


EMAIL: juliemauryn@yahoo.com
SMS: 0122395501
Add saya di facebook: JULIE MAURYN GUMPIL
Atau like kat Fan Page: HEALTHY BY NATURE 


 **These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

No comments:

Post a Comment