Sunday 14 October 2012

Kenapa Saya pilih MEAL SHAKES untuk anak saya....

Semalam merupakan hari konsert tahunan di pra sekolah anak saya yang berumur 5 tahun...
Saya sangat-sangat excited dengan konsert ni.. Sebab tu hari ni  mesti tulis entry ni...

Teringat saya konsert pada tahun lepas, masa tu anak saya baru 4 bulan masuk sekolah. 
2 minggu sebelum konsert, pihak sekolah menganjurkan latihan di dewan yang pihak sekolah sewa. Masa latihan tu cikgu dapati anak saya macam demam sikit. Cikgu ingatkan sebab air con sejuk, dia bawa anak saya ke luar dari dewan.. Petang tu anak saya kena selsema dan demam.. Pastu esoknya terpaksa bagi ubat asma... Hah.. sehari mc anak saya...

2 minnggu lepas tu, konsert.. pada hari jumaat sekolah menggadakan latihan di sekolah. Kerana konsert pada keesokkan harinya. Balik saja dari sekolah, petang tu mula demam lagi anak saya.. Kali ni siap muntah-muntah lagi.. aduii.. Pening saya.. Esoknya dengan demam2 tu anak saya menari. Paracetamol memang setiap 4 jam. Dan ubat asma saya berikan untuk menggelak serangan asma...

Beginilah keadaan anak saya sejak dia mula bersekolah... 6 bulan pertama tu memang saya sangat stress.. Takut saja anak balik ada demam.. Lepas 6 bulan tu lah saya mula bagi supplement shaklee untuknya. 
Sebelum tu saya bagi vitamin dalam bentuk cecair yang saya beli dari farmasi... Anak saya ni peaky eater, ini itu tidak mau makan... Nak bagi vitamin pun terpaksa campur dalam jus..

Jadi saya bagi dia Meal Shakes.. Sejak dari masa nilah saya sangat2 suka Meal shakes ni..
 2 - 3 bulan saja memang kesihatan anak saya bertambah baik.. Makin kurang serangan asma dan sekarang, lepas 10 bulan mengamalkannya, sudah jarang sakit. 3 bulan macam adelah sakit sekali.. Yang paling saya suka, saya tidak bergantung sepenuhnya pada ubat asma tersebut. Kalau pun dia 'wheezing' (bunyi berdehit), satu malam sahaja saya perlu bagi ubat asma tu, esoknya dah tak payah bagi lagi... Itu pun dah jarang dah kena asma... 

Syukur benar-benar kerana Meal Shakes tu sesuai dengan anak saya. Senang nak bagi setiap hari, campur saja dalam jus. Dan sangat menjimatkan, tahan berbulan-bulan jika diberi pada kanak-kanak... 

Jika anda tercari-cari vitamin untuk anak.. Cubalah Meal Shakes.. Bukar sekadar saya promo sebab saya jual.. Saya nak juga u'oll rasa kegembiraan yang saya lalui ini...

Ini rupa meal shakes ya...







Apa2 pertanyaan, PM saya untuk info ya....


EMAIL: juliemauryn@yahoo.com
SMS: 0122395501
Add saya di facebook: JULIE MAURYN GUMPIL
Atau like kat Fan Page: HEALTHY BY NATURE 


 **These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

No comments:

Post a Comment