Wednesday 6 February 2013

MINYAK IKAN DAN TEKANAN DARAH TINGGI

Sebelum saya bercerita panjang lebar pasal entry ni, saya ingin nyatakan bahawa entry ini adalah berasaskan pembacaan saya sahaja ok.. Selamat membaca ya...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jika anda pernah membaca artikel mengenai minyak ikan, anda pasti tahu minyak ikan adalah antara supplement untuk tekanan darah tinggi. Walaupun ada artikel terkini menggatakan minyak ikan tidak memberi sebarang manfaat pada kesihatan, namun telah banyak kajian yang telah dibuat yang menunjukkan kesan penurunan tekanan darah selepas mengamalkan supplemen minyak ikan.

Apa itu Supplement Minyak Ikan?

Supplemen minyak ikan mengandungi asid lemak omega-3 yang dipanggil DHA (docosahexaenoic acid) dan EPA (eicosapentaenoic acid). Ini adalah sama dengan asid lemak pada ikan seperti trout, mackerel, sardines, and salmon.

Produk minyak ikan dari Shaklee adalah OmegaGuard..




Bagaimana ia membantu dalam tekanan darah tinggi?

Menurut pembacaan saya, bagaimana minyak ikan bertindak dalam menurunkan tekanan darah tinggi belum lagi diketahui sepenuhnya. Namun ada yang menerangkan bahawa minyak ikan membantu mencairkan darah dan melincirkan saluran darah. Oleh sebab itu, ia membantu mengekalkan tekanan darah normal dan membantu dalam masalah ketengangan dileher atau sakit kepala.
Ia juga merendahkan kolestrol, menghindar pembekuan darah didalam badan dan banyak lagi (akan saya huraikan dientry akan datang ya).


Betul tak ni???

Setakat ini saya hanya mampu tuliskan pengalaman yang di alami oleh beberapa pengguna OmegaGuard Shaklee...

Beberapa isteri telah membeli OmegaGuard ni untuk suami mereka yang mempunyai tekanan darah tinggi. Seorang tu selalu sakit di belakang leher. Rata-rata corak kehidupan sisuami tidaklah berapa sihat dimana tidak membuat senaman, pemakanan yang tidak terjaga, perokok dan ada juga yang mengamalkan alkohol.
Saya telah mencadangkan OmegaGuard ni, dan selepas sebulan - dua, memang tekanan darah mereka berkurang dan sakit pada belakang leher tu pun hilang.

Keunikkan Shaklee OmegaGuard...
 

OmegaGuard dihasilkan melalui satu proses penyulingan ultratulen bergred farmaseutikal. Minyak ikan diekstrak tanpa pemusnahan nutrien disamping penyingkiran bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium dll....

Ini membuatkan OmegaGuard selamat dimakan oleh semua golongan umur, ibu mengandung mahupun menyusukan anak...


 Sekian sahaja untuk hari ni.. Semoga diberkati selalu dan Salam Mesra.....

Add Fbook saya Julie Mauryn Gumpil , boleh kita chating terus...
Like fanpage saya: Healthy by Nature, untuk harga istimewa dan info kesihatan secara percuma
SMS : 012 2395501
Email: juliemauryn@yahoo.com

**These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease








No comments:

Post a Comment