Tuesday 2 April 2013

NUTRIFERON: MENGUATKAN SISTEM IMUN ANDA

Upline saya sering beritahu saya tentang betapa efektifnya Nutriferon.Katanya,

"Kalau rasa macam nak sakit demam, atau batuk boleh bancuh nutriferon dan diminum. Dengan izin Tuhan mesti tak jadi sakit."



Dulu saya tidak berapa percaya kerana mana mungkin boleh meningkat imun sistem dengan cepat.

Belum cuba belum tahu kan.... Maka terjadilah pengalaman pertama saya mengambil Nutriferon. Masa tu saya memang rasa nak sakit. Dah rasa macam gatal2 hidung, rasa badan tak sedap macam nak demam.

Saya pun bancuhlah nutriferon dengan air. Dalam masa sejam saya sedar hidung saya sudah tidak gatal dan badan pun dah ok. Saya sangat terkejut dan barulah percaya tentang kehebatan Nutriferon ini...

Sebenarnya Nutriferon ni adalah combinasi 4 herba yang mana telah digunakan sejak dulu lagi sebagai herba mengurangkan kesakitan dan meningkatkan kesihatan organ. Shaklee telah membuat kajian berkenaan 4 herba ni dan didapati ia mampu meransangkan sistem imun tubuh badan dan membantu dalam penghasilan interferon.


Apa benda lah Interferon ni eh???


Interferon adalah protein yang dijana dan dikeluarkan oleh sel tubuh untuk melawan patogen seperti VIRUS, BAKTERIA atau PARASITES atau TUMOR CELLS. ( saya petik dari Wikipedia)


Apa kaitan Interferon dan Nutriferon?

Dari nama pun kita tau mesti berkait punya...
NUTRIFERON adalah membekalkan nutrisi untuk meningkatkan pengeluaran INTERFERON semulajadi tubuh badan.


4 herba yang terkandung dalam NutriFeron adalah:-

1. Pumpkin seed extract (Cucurbita moschata)

2. Safflower flower extract (Carthamus tinctorius)

3. Asian Plantain seed extract (Plantago asiatica)

4. Japanese Honeysuckle flower extract (Lonicera japonica) Japanese Honeysuckle flower


Beberapa Manfaat Utama Nutriferon

Mengukuhkan sistem imun dengan cepat

Membantu dalam melawan kanser & tumor

Meringankan stress & kelesuan

Meningkatkan kesihatan sel

Mengurangkan infeksi hepatitis B & C

Membantu dalam masalah menopos dan PMS



Antara yang sesuai makan Nutriferon?

1. Mereka yang sering sakit dan lambat sembuh.

2. Ibu yang menyusukan anaknya.

3. Mereka yang mempunyai masalah imunisasi.

4. Mereka yang kerap travel dan kerap ke luar negara.

5. Mereka yang sering stress.

6. Mereka yang terdedah dengan bahaya penyakit.

7. Mereka yang tidak boleh telan pil. Nutriferon dalam bentuk serbuk.

8. Mereka yang tak suka makan banyak vitamin antioksidan, ACE boleh gantikan dengan Nutriferon sepeket sehari.

9. Mereka yang ada masalah allergi.



Seperti yang biasa diperkatakan, Prevention Is Better Than Cure, adalah lebih baik kita perkuatkan imun sistem kita sekarang. Daripada menanggung susah sakit beberapa minggu, segeralah ambil tindakan sekarang...


 ika anda ingin mendapatkan info berkenaan makanan tambahan, contact saya melalui:

Add Fbook saya Julie Mauryn Gumpil , boleh kita chating terus...
Like fanpage saya: Healthy by Nature, untuk harga istimewa dan info kesihatan secara percuma
SMS : 012 2395501
Email: juliemauryn@yahoo.com 


SALAM MESRA YA.....
Julie
HbN



**These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease









No comments:

Post a Comment