Friday 19 September 2014

CARA SAYA BERI VITAMIN PADA ANAK2


healthy by nature, shaklee




Soalan 'bagaimana nak bagi anak makan vitamin' sering ditanya oleh ibu-ibu sebelum mereka membeli vitamin pada anak 'peaky eater' mereka. 



Masa anak saya berumur 2 tahun, memang ramai yang menasihatkan saya untuk memberikan multivitamin kepada anak saya.
Namun, saya sangat risau dengan hal ini..
Bukan senang nak bagi vitamin mahupun ubat pada anak yang pemilih makan.
Memang saya telah cuba bagi scott emulsion, multivitamin bentuk macam gula-gula, namun tidak digemari oleh anak saya.

Apabila saya ketahui MEAL SHAKES boleh dikonsumi oleh anak saya, saya terus mencari cara pemberian yang sesuai untuk anak saya.
Memandangkan minuman kegemaran anak saya adalah jus buah mangga @ peel fresh, maka saya campur meal shakes dalam jus ni.
Senang betul, anak pun suka. Bagi anak saya no. 2 pula, saya pernah campur dalam Nestum untuk dimakan.


Bagi yang tertanya-tanya, ini adalah meal shakes:-

meal shakes, shaklee







MEAL SHAKES
 
Hidangan lazat, berkhasiat dan mudah disediakan yang pasti digemari oleh seisi keluarga:
  • Sarapan segera penuh berkhasiat
  • Sajian yang lazat, murah dan cepat disediakan
  • Makanan segera untuk dinikmati oleh semua
  • Snek yang sungguh sedap dan boleh diambil pada bila-bila masa
  • Sajian ideal yang rendah kolesterol, lemak dan natrium
Shaklee Meal Shakes merupakan sumber protein yang lengkap dengan penambahan vitamin dan mineral. Ia membekalkan sembilan asid amino dalam nisbah yang seimbang untuk kesejahteraan tubuh badan.

Di samping itu, Meal Shakes Shaklee juga mengandungi semua asid amino asli yang terdapat di dalam protein, termasuk asid amino perlukan oleh tubuh badan kita.

Paling saya suka, meal shakes ni dalam bentuk powder/serbuk. Senanglah nak beri pada anak-anak. Nak bancuh dan bekukan buat ais krim pun boleh! 

Vita jus, peel fresh, shaklee, meal shakes
JUS MANGGA SPECIAL by me!


More info???
Add Fbook saya Julie Mauryn Gumpil , boleh kita chating terus…
Like fanpage saya: Healthy by Nature, untuk harga istimewa dan info kesihatan secara percuma
SMS : 012 2395501
Email: juliemauryn@yahoo.com

* These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease


No comments:

Post a Comment